21 Jan

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی زیبایی بینی است که در آن بینی کوچک و سربالا است و پل بینی از قوس بیشتری برخوردار است.

برخی از افرادی که برای جراحی زیبایی بینی اقدام می نمایند، تقاضای جراحی بینی فانتزی یا عروسکی را دارند و اغلب این افراد تعریف دقیقی از بینی عروسکی یا فانتزی ندارند و فقط انتظار آنها داشتن بینی کوچک و قوس دار و نوک تیز می باشد.

قابل ذکر است که کوچک تر کردن یا سربالاتر کردن بینی دلیل بر زیبایی نخواهد بود و نمی توان همه انواع بینی را فانتزی عمل کرد بلکه بینی باید دارای پوست و غضروف مناسبی باشد.

 تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بین بینی فانتزی و بینی طبیعی در فرم زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد.

نوک بینی در زنان با لب حداکثر زاویه ای حدود ۱۱۰ و در مردان حداکثر ۱۰۰ درجه دارد تا در نگاه زیبا دیده شود چنانچه زاویه بینی از این حد بالاتر رود بینی سر بالا محسوب می شود.

قوس بینی بیمار باید بسیار خفیف ونامحسوس باشد، بعضی از بیماران اصرار دارند بینی شان قوسی بیش از حد مجاز داشته باشد و آن را بینی فانتزی می خوانند. اما باید به خاطر داشت هر نوع برداشت بیش از حد غضروف ها و استخوان های بینی به مشکلات تنفسی می انجامد مشخصه جراحیه ای دکتر شهریار نظری طبیعی بودن و نامحسوس بودن جراحی های بینی اوست و اینکه بینی هایی که او عمل می کند، مشکل تنفسی ندارند.

نکته مهم در جراحی بینی فانتزی نوع پوست افراد می باشد که جراح بینی با معاینه نوع پوست و ساختار بینی به فرد پیشنهاد خواهد کرد که چه فرمی از بینی مناسب چهره فرد خواهد بود.

کاندیدای جراحی بینی فانتزی

لازمه داشتن بینی فانتزی استحکام در غضروف و بافت بینی می باشد و بینی های استخوانی به دلیل داشتن این ویژگی و داشتن امکان مانور در ساختار بینی مناسب جراحی بینی فانتزی خواهند بود.

قابل ذکر است که جراحی بینی فانتزی مناسب افرادی با بینی گوشتی نمی باشد به این خاطر که بینی های گوشتی دارای بافت مقاومی نیستند و نمی توان به میزان زیادی پره های بزرگ بینی را برداشت و کوچک نمود.

جراحی بینی فانتزی برای بینی های گوشتی به دلیل اینکه غالبا دارای نتایج مطلوبی نخواهد بود، توصیه نمی شود.

جراحی بینی فانتزی

نتیجه جراحی بینی فانتزی

افراد باید انتظارات واقع بینانه ای از جراحی بینی خود داشته باشند و اصرار به بیش از حد کوچک تر شدن، بینی و سوراخ های بینی را نداشته باشند و بلکه تصمیم را به عهده جراح بینی بگذارند تا تناسب بینی با دیگر اجزای صورت حفظ شود.

چنانچه بینی بیش از حد کوچک شود، ممکن است که دچار اختلال در عملکرد تنفسی بینی شده و سلامت فرد تحت شعاع قرار گیرد.

نکته مهم این است که جراح بینی نیز بر نتیجه جراحی بینی فانتزی تاثیر بسزایی خواهد داشت و در صورتی نتیجه ایده آلی بدست خواهد آمد که جراح بینی با تجربه باشد و سلامت فرد را اولویت کار خود قرار دهد.

 دکتر شهریار نظری – متخصص گوش و حلق و بینی

درباره نویسنده

پاسخ