01 Feb

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته یکی از تکنیک های عمل زیبایی بینی است.

جراح بینی به منظور دسترسی به ساختمان اسکلتی و بافت بینی جهت اعمال تغییرات و رفع ایرادات بینی برش هایی را داخل و خارج بینی ایجاد می نماید.

تکنیک های رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می گیرد که انتخاب یکی از این دو روش طبق نظر جراح بینی ، نوع و ساختار بینی و میزان ایرادات انتخاب خواهد شد.

جراحی بینی باز : جراح بینی به منظور دسترس به ساختار بینی برش را روی کلوملا ایجاد می نماید و پوست را از ساختار بینی جدا می کند.

جراحی بینی بسته : در این تکنیک از جراحی بینی برش ها داخل سوراخ های بینی ایجاد خواهد شد و روی پوست بینی برشی ایجاد نخواهد شد.

جراحی بینی بسته

جراحی بینی به روش بسته

عملکرد رینوپلاستی بسته به این صورت است بعد از ایجاد برش ها در داخل بینی پوست به صورت محدود از ساختمان و غضروف بینی جدا می گردد و توسط ابزار مخصوصی بالا نگه داشته خواهد شد.

کاندیدای جراحی بینی بسته

افرادی که دارای بدشکلی پیچیده ای روی ساختمان بینی نباشند.

قابل ذکر است که اشخاصی که دارای عدم تقارن در نوک بینی و بینی های شدیداً کج و دارای انحراف بینی هستند همچنین افرادی با بینی های گوشتی مناسب این تکنیک جراحی بینی نمی باشند.

نکاتی در مورد جراحی بینی به روش بسته

اولین نکته این می باشد که امروزه جراحان بینی تکنیک جراحی بینی بسته را اولویت دوم کار خود قرار می دهند به این خاطر که دسترسی را به استخوان و غضروف بینی به خصوص نوک بینی محدود می نماید.

جراحان بینی روشی را انتخاب می نمایند که دید و تسلط کامل روی استخوان و غضروف بینی داشته باشند و جراحی بینی را با دقت بیشتری انجام دهد.

دومین نکته اینکه رینوپلاستی بسته برای افرادی که انتظار تغییرات عمده ای روی ساختار بینی ندارند و به طور کلی ایرادات بینی جزئی است و آسیب دیدگی های خفیفی دارند و در نوک بینی خود مشکلی ندارند، این روش مناسبی برای عمل بینی آن ها می باشد.

سومین نکته برش های ایجاد شده روی پره های بینی به منظور کوچک کردن پره های بینی ارتباطی به جراحی بینی بسته و باز ندارد و با توجه به رفع نیاز بینی این برش ایجاد خواهد شد.

هزینه جراحی بسته بینی

هزینه جراحی بسته بینی بسته به عوامل مختلفی از قبیل نوع ایراد و ساختمان بینی و هزینه کلینیک و بیهوشی و دستمزد جراح بینی در افراد مختلف متغیر می باشد.

 دکتر شهریار نظری – متخصص گوش و حلق و بینی

درباره نویسنده

پاسخ